Twitter response:

Mutfagımız

  1. OKULUMUZ BÜNYESİNDE AŞÇIMIZ BULUNMAKTADIR.
  2. TÜM YİYECEK VE İÇECEKLERİ AŞÇIMIZ MUTFAĞIMIZDA HİJYENİK ŞARTLARDA ÖZENLE HAZIRLAR.
  3. YEMEK LİSTELERİMİZ DİYETİSYEN KONTROLÜNDE HAZIRLANMAKTADIR.
  4. GÜNLÜK VİTAMİN, PROTEİN, MİNERAL, KARBONHİDRAT İHTİYAÇLARI DİKKATE ALINIR.
  5. HAZIR YİYECEK VE DONDURULMUŞ GIDA ASLA KULLANILMAMAKTADIR.
  6. OKULUMUZDA SABAH KAHVALTISI, ÖĞLE YEMEĞİ VE İKİNDİ KAHVALTISI VERİLMEKTEDİR.
  7. MARKET, ŞARKÜTERİ VE SEBZELERİMİZ HAFTALIK; ETLER İSE GÜNLÜK ALINMAKTADIR.
  8. YEMEK NUMUNELERİ 72 SAAT SÜRE İLE UYGUN KOŞULLARDA MUHAFAZA EDİLİR.

ÇOCUKLARDA BESLENME

Kaliteli, sağlıklı ve uzun bir yaşam sürmek için yeterli ve dengeli beslenmek gerekiyor. Bu alışkanlığı küçük yaşlarda edinmek de sağlıklı nesiller yetişmesine katkı sağlıyor.

Önemli olan yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı içindeki besin çeşitliliğini sağlamak ve bunu bir hayat tarzı haline getirebilmektir. Her besinin, besin ögesi içeriği farklı olup vücut için işlevleri de değişiklik gösterir. Yeterli ve dengeli beslenerek, gereksinimlerinizi karşılayacak miktarda her besin grubundan tüketmek, sağlıklı yaşamın temelidir.

Özellikle artık bebeklikten çıkmış 2-6 yaş arası çocuklarda beslenme bilincinin kazandırılması oldukça önem taşıyor. Bu dönemde gelişen damak tatları tüm yaşantılarını etkileyeceğinden anne-babaların yemek konusunda dikkatli davranmaları ve çocukla inatlaşmamaları öneriliyor

Çocukların beslenmesinde öncelikli hedef vücutlarının ihtiyacı olan vitamin, mineral, protein, karbonhidrat ve yağ ihtiyacını karşılamak olmalıdır. Bu durum çocuklar için yetişkinlerden daha önemlidir çünkü büyüme ve gelişmeleri hala devam eder.